Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2010 23:59 - "Зимна Вечер" и "Чакай ме и ще се върна"
Автор: desonnac Категория: Тя и той   
Прочетен: 748 Коментари: 0 Гласове:
1



.
.
.
.

Не са ми известни авторите:



Зимна Вечер
Буря в облаци се крие,
вихър преспи сняг мете;
ту като хиена вие,
ту реве като дете,
ту под сламената стряха
шушне като таласъм,
ту почуква с пръсти плахо
по прозорчето отвън.

В тъмната ни вехта хижа,
скрила горест и печал,
бабке, що мълчиш със грижа
до стъклото занемяла?
От стихията студена
уморена ли си ти,
или твоето вретено
те унася във мечти?

Нека пием, моя свята
спътнице на млади дни.
Де е чашата! Тъгата
от сърцето прогони.
Ти запей ми, как живяла
зад морето тихо птица,
как на извора вървяла
преди изгрев хубавица.

Буря в облаци се крие,
вихър преспи сняг мете;
ту като хиена вие,
ту реве като дете.
Нека пием, моя свята
спътнице на млади дни.
Де е чашата! Тъгата
от сърцето прогони.

.

Буря мглою небо кроет,
Вихри снежные крутя;
То, как зверь, она завоет,
То заплачет, как дитя,
То по кровле обветшалой
Вдруг соломой зашумит,
То, как путник запоздалый,
К нам в окошко застучит.

Наша ветхая лачужка
И печальна и темна.
Что же ты, моя старушка,
Приумолкла у окна?
Или бури завываньем
Ты, мой друг, утомлена,
Или дремлешь под жужжаньем
Своего веретена?

Выпьем, добрая подружка
Бедной юности моей,
Выпьем с горя; где же кружка?
Сердцу будет веселей.
Спой мне песню, как синица
Тихо за морем жила;
Спой мне песню, как девица
За водой поутру шла.

Буря мглою небо кроет,
Вихри снежные крутя;
То, как зверь, она завоет,
То заплачет, как дитя.
Выпьем, добрая подружка
Бедной юности моей,
Выпьем с горя; где же кружка?
Сердцу будет веселей.



Чакай ме и ще се върна...
Чакай ме и ще се върна,
само чакай ти.
Чакай, даже да си тъжна,
даже да вали,
чакай и във снежна буря,
чакай и във пек,
чакай даже вчера други
да забравят веч.
Чакай ме, дори да нямаш
ти писма от мен,
чакай и кога дотегне
на чакащите с теб.

Чакай ме и ще се върна.
Не желай добро
на онези, дето знаят,
но не помнят дълго.
Нека да повярват мама
и синът ми във това,
че и мене веч ме няма.
И приятелите мои
нека да се изморят.
И душата ми - на помен -
с вино те да почетат.
Чакай. И не бързай ти
Чаша с тях да вдигнеш.
Чакай. И не бързай ти
заедно със тях да пиеш.

Чакай ме и ще се върна
на смъртта напук.
Който спрял е да очаква
Ще реши : - Късмет.-
Никой няма да узнае,
че, очаквайки ме ти,
посред битката и огъня
всъщност ме спаси.
Как съм оживял ще знаем
само ние тук -
ти умееше да чакаш
както никой друг.

.

Жди меня, и я вернусь.
Только очень жди,
Жди, когда наводят грусть
Желтые дожди,
Жди, когда снега метут,
Жди, когда жара,
Жди, когда других не ждут,
Позабыв вчера.
Жди, когда из дальних мест
Писем не придет,
Жди, когда уж надоест
Всем, кто вместе ждет.

Жди меня, и я вернусь,
Не желай добра
Всем, кто знает наизусть,
Что забыть пора.
Пусть поверят сын и мать
В то, что нет меня,
Пусть друзья устанут ждать,
Сядут у огня,
Выпьют горькое вино
На помин души...
Жди. И с ними заодно
Выпить не спеши.

Жди меня, и я вернусь,
Всем смертям назло.
Кто не ждал меня, тот пусть
Скажет: - Повезло.
Не понять, не ждавшим им,
Как среди огня
Ожиданием своим
Ты спасла меня.
Как я выжил, будем знать
Только мы с тобой,-
Просто ты умела ждать,
Как никто другой.




Тагове:   вечер,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: desonnac
Категория: Тя и той
Прочетен: 1368446
Постинги: 1263
Коментари: 503
Гласове: 2051
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930